Ο Αντόνιο Ερνάντεζ, Διευθυντής Μεθοδολογίας των σχολών της Βαλένθια αποκαλύπτει στo GWJ όλα όσα πρέπει να ξέρουν τα παιδιά που μαθαίνουν ποδόσφαιρο σε Ακαδημίες, ενώ συμβουλεύει και τους γονείς!

Αντόνιο Eρνάντες που είναι Διευθυντής Μεθολογίας των Ακαδημιών της Βαλένθια, ήρθε στην Ελλάδα για την παρουσίαση των σχολών της ισπανικής ομάδας που ξεκινούν πανελλαδικά, αρχικά με 9 παραρτήματα. Μιλώντας στο Gazzetta Weekend Journal γκρέμισε πολλούς μύθους για τους επαγγελματίες ποδοσφαιριστές και έδειξε τα σωστά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν παιδί και γονιός, προκειμένου ο νεαρός παίκτης να εξελιχθεί σε έναν επαγγελματία ποδοσφαιριστή.

Μία συνέντευξη που πρέπει να διαβάσουν όλοι όσοι έχουν παιδιά που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο!

«Ποδόσφαιρο στις Ακαδημίες μετά τα 6»

Πότε ξεκίνησε η Βαλένθια να καλλιεργεί τις ποδοσφαιρικές Ακαδημίες για παιδιά;

«Aπό το ξεκίνημα του συλλόγου μας δουλεύαμε με παιδιά. Πάντα θέλαμε να δημιουργήσουμε ποδοσφαιριστές που θα μπουν στην ελίτ του ποδοσφαίρου. Από το 2012 όμως ρίξαμε μεγαλύτερο βάρος στις Ακαδημίες, καλώντας περισσότερα παιδιά και βάζοντας περισσότερους ανθρώπους να δουλέψουν σε αυτές, ώστε να βγουν περισσότεροι παίκτες που θα είναι έτοιμοι για τη μεγάλη ομάδα.»

Πόσα άτομα έχετε στις Ακαδημίες σας;

«Στην Ισπανία αυτή τη στιγμή έχουμε μαζί μας περισσότερα από 600 παιδιά. Από τις ηλικίες 6 ως 12 τα παιδιά παίζουν σε ομάδες με 8 παίκτες και από τα 13 και μετά περνούν στο ποδόσφαιρο των 11. Οι Ακαδημίες μας είναι χωρισμένες σε δύο επίπεδα, στο ένα που έχουμε παιδιά με υποτροφία και στο άλλο, όπου οι γονείς πληρώνουν για τα παιδιά τους. Ωστόσο το προπονητικό πλάνο είναι το ίδιο, τα ίδια πράγματα μαθαίνουν και ακολουθούν την ίδια διαδικασία και φυσικά όλα, αν το αξίζουν, μπορούν να φτάσουν ως την επαγγελματική ομάδα.»

Πότε ξεκινήσατε τις Ακαδημίες εκτός Ισπανίας;

Από το 2007 δουλεύουμε και τις Ακαδημίες μας στο εξωτερικό, με πρώτη στην Οζάκα της Ιαπωνίας, μετά ακολούθησαν στην Τζαμάικα, στις Βερμούδες, στην Ισλανδία και ακολούθησε η Ευρώπη. Στόχος μας ήταν να δυναμώσουμε το όνομα της Βαλένθια στο εξωτερικό, να μάθουν περισσότερα άτομα για την ομάδα μας και μετά από 10 χρόνια, μπορώ να πω ότι το έχουμε καταφέρει

Φτάνουν παιδιά από τις Ακαδημίες στην επαγγελματική ομάδα;

Το σύστημα μας, είναι πάντα να προωθούμε παίκτες από τις Ακαδημίες μας στη μεγάλη ομάδα. Η προετοιμασία της Βαλένθια έχει ξεκινήσει εδώ και τρεις εβδομάδες και αυτή τη στιγμή 7 παίκτες από τις σχολές δουλεύουν μαζί με τους βασικούς παίκτες μας και δουλεύουν και προπονούνται με το ίδιο σύστημα που έχουν αυτοί. Αν υπολογίσουμε και τους άλλους παίκτες που έχουν έρθει από τις Ακαδημίες, αυτή τη στιγμή στην επαγγελματική μας ομάδα, το 50% των ποδοσφαιριστών προέρχονται από τα φυτώρια του συλλόγου.

Ποια ηλικία είναι η καλύτερη για ένα παιδί να αρχίσει την εκμάθηση του ποδοσφαίρου;

«Εμείς αρχίζουμε τις σχολές από την ηλικία των 6 ετών. Σύμφωνα με έρευνες που έχουμε κάνει, αυτή είναι καλύτερη ηλικία για την πρώτη επαφή και από εκεί και πέρα, με την πάροδο των χρόνων, το παιδί να αρχίσει να κατακτά σταδιακά τα πράγματα σχετικά με το ποδόσφαιρο. Πιο πριν το παιδί είναι καλό να παίζει στις πλατείες ή οπουδήποτε αλλού με τους φίλους του για διασκέδαση»

«Κλείστε τις προπονήσεις στους γονείς»

Στην Ελλάδα έχουμε το πρόβλημα με αρκετούς γονείς, να νομίζουν ότι είναι οι προπονητές των παιδιών τους. Τι έχετε να τους συμβουλεύσετε;

«Είναι η πρώτη φορά μου στην Ελλάδα και δεν ξέρω τι συμβαίνει αλλά μπορώ να το φανταστώ, γιατί και στην Ισπανία ισχύει το ίδιο ακριβώς. Εμείς στη Βαλένθια το πρώτο πράγμα που κάνουμε, είναι να κλείνουμε τις προπονήσεις για τους γονείς. Βέβαια είμαστε η Βαλένθια, είμαστε μεγάλη ομάδα και μπορούμε να το κάνουμε, αλλά αντιλαμβάνομαι ότι οι πιο μικρές ομάδες, όπου οι γονείς πληρώνουν, είναι δύσκολο να το κάνουν αυτό. Πάντως να ξέρετε ότι δεν θέλουμε να κρατήσουμε τους γονείς εκτός  της προπονητικής διαδικασίας. Το παιδί περνά με μας, το 15% του καθημερινού του χρόνου και μετά όταν φεύγει από τις προπονήσεις, πάει σπίτι του και δέχεται εντελώς διαφορετικά μηνύματα από όσα του δίνουμε εμείς…»

Και τι κάνετε λοιπόν για να μην υπάρχει αυτή η διαφορά;

«Εχουμε αρχίσει σχολεία για τους γονείς, όπου ψυχολόγοι έρχονται σε επαφή μαζί τους, τους μιλάνε και προσπαθούν να τους εξηγήσουν ποια είναι η διαδικασία και ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος του γονέα σε αυτή τη διαδικασία, ειδικά από τη στιγμή που το παιδί φεύγει από την Ακαδημία και πάει σπίτι. Ο γονέας θέλει πάντα το καλύτερο για το παιδί του και πρέπει να αντιληφθεί ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί με συνεργασία με την ομάδα.»

«Επαγγελματίας δεν γίνεσαι με τατουάζ και Φεράρι»

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζετε ποιο είναι;

«Εμείς έχουμε θέμα με την κακή έννοια του επαγγελματισμού. Οι νέοι επαγγελματίες πιστεύουν ότι πρέπει να έχουν πολλά τατουάζ, να έχεις Φεράρι, να έχεις έναν τρόπο ζωής διαφορετικό. Αντιθέτως στη Βαλένθια, η ιδεολογία μας είναι διαφορετική. Για να είσαι επαγγελματίας στην ομάδα μας, σημαίνει ότι πρέπει να έχεις υγιή πρότυπα. Δείτε για παράδειγμα τον παίκτη μας τον Λάτο. Αποτελεί προϊόν των Ακαδημιών μας από τα 7 του και παρότι είναι 20 χρόνων, δεν έχει ούτε τατουάζ, ούτε τίποτα. Οδηγεί ένα ταπεινό αυτοκίνητο και συνεχίζει το πανεπιστήμιο. Ετσι ένας ποδοσφαιριστής γίνεται σωστός επαγγελματίας, συνεχίζοντας δηλαδή την εκπαίδευση και την εκμάθηση και αποκτώντας τη δική του ταυτότητα.»

Χρησιμοποιείτε συχνά τη λέξη ταυτότητα. Τι σημαίνει αυτό ακριβώς για σας;

«Για να καλλιεργήσουμε την ταυτότητα ενός ποδοσφαιριστή μας παίρνει πάρα πολλά χρόνια και ο τρόπος ανάπτυξης ενός επαγγελματία ποδοσφαιριστή είναι μία μακρά διαδικασία. Και τον Γκουαρντιόλα να βάλεις προπονητή σε ένα εξάχρονο, δεν θα καταλάβει τίποτα. Αρα αυτό που εμείς λέμε ταυτότητα, το δουλεύουμε χρόνο με το χρόνο και ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Από τα 6 ως τα 10, το παιδί πρέπει να παίζει, να κάνει πράγματα με τη μπάλα και να αυτοσχεδιάζει

Υπάρχει τελικά μυστικό για να γίνει κάποιος καλός ποδοσφαιριστής;

«Μπορεί όλοι να μιλούν για το ταλέντο, αλλά εμείς δίνουμε βάρος σε άλλους παραμέτρους. Πιστεύουμε στην προσπάθεια, στην επιμονή, στο διαρκές κυνήγι των στόχων. Σε όσους μας κάνουν αυτή την ερώτηση, απαντάμε με τη λέξη δουλειά, δουλειά, δουλειά…»

Μέσα αυτό το πλαίσιο, που τοποθετείτε τη λέξη νίκη;

«Εμείς στο σύστημα της ανάπτυξης των παιδιών, αποφεύγουμε συνειδητά να μιλάμε για νίκη. Η νίκη δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά μέρος της διαδικασίας, για την ακρίβεια, το τελείωμα. Αν μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας που εφαρμόζουμε, έρθει και η νίκη, έχει καλώς, διαφορετικά δεν την ζητάμε με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο, μέχρι τα 19 που το παιδί πλέον θα γίνει επαγγελματίας. Μετά μπορεί να παίζει για τη νίκη…»

πηγή. gazzetta.gr